فعال کردن تقویم شمسی در جیمیل

به‌روزرسانی مهم: پس از به‌روزرسانی‌های اخیر جیمیل، تقویم به حالت میلادی برگشته است و در حال حاضر دیگر امکان شمسی‌سازی تقویم جیمیل وجود ندارد.

گوگل امکان استفاده از تقویم شمسی در جیمیل را فراهم کرده است. حالا شما می‌توانید تاریخ دریافت و ارسال ایمیل‌های خود را به تقویم هجری شمسی (جلالی) ببینید و تاریخ پاسخ یا فوروارد ایمیل‌ها را نیز به شمسی درج کنید. این مسأله برای کاربران ایرانی که از جیمیل برای انجام امور کاری خود استفاده می‌کنندد، بسیار مفید خواهد بود.
جیمیل دو سالی هست که زبان فارسی را به زبان‌های خود اضافه کرده (+)، اما تاریخ شمسی به تازگی به امکانات آن اضافه شده است. برای استفاده از تاریخ شمسی در جیمیل، باید زبان جیمیل را فارسی کنید. برای این کار:

  • وارد حساب Gmail خود شوید.
  • بر روی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.
  • زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language)  در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید (لیست زبانها ترتیب الفبایی ندارد).
  • روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

جیمیل-فارسی

پس از انجام این کار، جیمیل شما به طور کامل فارسی می‌شود، چینش آن از راست به چپ می‌شود، و تاریخ‌ها را در جیمیل به صورت شمسی مشاهده و درج می‌شود.

تاریخ شمسی در جیمیل

زمانی که اولین بار با این چینش راست به چپ مواجه می‌شوید، شاید اندکی کار کردن با آن برایتان سخت باشد، اما از تجربه‌های جدید نترسید! کافی است دو روز با آن کار کنید تا بهش عادت کنید و از زبان فارسی و قابلیت تقویم شمسی در جیمیل استفاده کنید و لذت ببرید.

تقویم شمسی در جیمیلدر ضمن، گوگل وعده داده که تاریخ شمسی را به زودی به طور رسمی به سرویس تقویم گوگل (Google Calender) نیز اضافه خواهد کرد.

مجتبی طاهری

طراح گرافیک، وب و رابط کاربری؛ کارشناس ارشد اقتصاد و علاقه‌مند به بازاریابی و کسب و کار الکترونیک

۱۰ دیدگاه‌

  1. واقعا کاربردی و عالی بود
    بسیار سپاسگذارم از سایت خوب شما

  2. بسیار عالی
    آیا امکان استفاده از این ویژگی بدون سوییچ به حالت فارسی وجود ندارد؟

  3. فاطمه گفت:

    سلام
    ممنون راهنمایی بسیار عالی ای بود

  4. baran گفت:

    ی سوال چه جوری میتونم ترجمه فارسی کنم

  5. بسیار عالی
    آیا امکان استفاده از این ویژگی بدون سوییچ به حالت فارسی وجود ندارد؟

  6. ابراهیم گفت:

    با سلام
    ممنون خیلی مفید و مختصر بود
    متشکرم

  7. محسن گفت:

    با سلام من چه جوری میتونم جمیل گوشی مو تبدیل کنم به تاریخ شمسی ممنون میشم کمکم کنین

    • مجتبی طاهری گفت:

      اپلیکیشن جی‌میل به تازگی تاریخ شمسی رو اضافه کرده. برای استفاده از تقویم شمسی در جیمیل، باید زبان کل گوشیتونو فارسی کنید. با فارسی کردن زبان اندروید، تاریخ‌ها در اپلیکیشن به صورت تاریخ شمسی نمایش داده می‌شه.

  8. م.محمدی گفت:

    متشکر
    خوب و مفید بود

  9. رها گفت:

    ممنون
    خیلی کاربردی بود
    زحمت کشیدید . واقعا سپاسگذارم . من تقویم رو از خود تقویم شمسی کرده بودم اما در جیمیل هنوز میلادی بود و شدیدا هم به تقویم شمسی روی جیمیل نیاز داشتم
    لطف کردید